Izrada poslovne web stranice: vodič za male biznise

Kako do mojsajt.ba - ilustracija

Vašem malom biznisu je potrebna Web stranica. Evo kako je napraviti.

Sadržaj
    Add a header to begin generating the table of contents
    1

    Odredite primarni cilj vašeg web sajta

    Poslovni web sajt obično služi kao prostor za pružanje općih informacija o vašoj firmi ili kao direktna platforma za e-trgovinu. Bilo da izrađujete jednostavniji web sajt koji govori samo osnovno o vašoj firm ili složeniji web sajt e-trgovine, najvažnije što morate učiniti jeste reći čime se vaša firma bavi – na početnoj stranici i jednostavno. Nemojte tjerati posjetioce da traže po sajtu kako bi otkrili može li vaša firma uraditi ono što im treba.

    Obratite pažnju o korisničkom iskustvu i putu koji će posjetilac proći dok se kreće vašim web sajtom. Koji god da je primarni cilj vašeg web sajta ili kakav god da je njegov fokus, posjetioci bi ga trebali lako dostići i uočiti.

    Ako ne planirate prihvatati plaćanja putem svog web sajta, nećete imati puno posla oko postavljanja. Ako ste prodavač ili pružatelj usluga i želite ponuditi kupcima mogućnost plaćanja putem interneta, moraćete koristiti vanjsku uslugu za procesiranje platnih transakcija, o čemu ćemo govoriti kasnije u ovom članku.

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Započnite planiranjem načina na koji ćete koristiti svoj web sajt. Vaše napore vezane za uspostavu web sajta treba usredotočiti na ove ciljeve.

    2

    Odlučite koji domain naziv ćete koristiti

    Domena predstavlja unikatnu adresu, odnosno ime vašeg web sajta preko kojeg će biti dostupan posjetiocima – npr. terraweb.ba predstavlja domenu preko kojeg dolazite do našeg web sajta. Ovo ime je jedna od najvažnijih karakteristika web sajta. Ime web sajta ćete dijeliti svojim sadašnjim i budućim klijentima i promovirati na društvenim mrežama. Stoga ime treba da opisuje vaš biznis, da se lako pamti i da bude lagano za upisivanje. Pokušajte ga učiniti kratkim i, ako je moguće, izbjegavajte kratice, akronime i brojeve da ne biste zbunjivali posjetioce.

    U procesu određivanja imena sajta, trebate odrediti i top level domenu (TLD) koje će biti sastavni dio imena vašeg sajta. TLD je predstavljen kao sufiks na kraju imena vaše domene, poput nacionalne .ba (za BiH) ili internacionalnih .com, .net ili .biz. Posljednjih godina je porasla upotreba i netradicionalnih imena TLD-a, a temelje se npr. na djelatnostima poput .marketing, .agency ili .shop. Iako ovi TLD-ovi mogu biti opisni, .ba (za BiH) ili .com su i dalje najbolja rješenja.

    Nakon što odaberete ime domene, morat ćete provjeriti dostupnost i kupiti ga putem nekog od ovlaštenih registara domene. Evo nekih popularnih registratora domena:

    Za internacionalne domene: GoDaddy, Namecheap itd.

    Za nacionalne domene: nic.ba, leftor.ba itd.

    Kod biranja imena domene, provjerite autorska prava kako biste bili sigurni da ne kršite tuđe zaštićeno ime. Ako je vaš željena domena već zauzeta, možete kontaktirati postojećeg vlasnika i zatražiti da je otkupite

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Preko imena vaše domene korisnici dolaze do vašeg web sajta, pa odaberite ono koje ima veze sa vašim poslovanjem ili uslugama.

    3

    Izbor web hostinga

    Svaki web sajt treba web Hosting – server gdje će vaš web sajt i svi njegovi podaci biti smješteni i biti dostupni posjetiocima. Nabavka vlastitog servera za web hosting je u velikoj većini slučajeva preskupa i neisplativa stavka i za velike firme, stoga ćete trebati odabrati nekog vanjskog dobavljača web hosting usluga.

    Zavisno od budžeta, možete birati između dvije opcije. Dijeljeni (shared) web hosting je jeftinija opcija u kojoj server dijelite i sa drugim web sajtovima. Namjenski (dedicated) hosting košta značajno više, ali vam obezbjeđuje privatni server i nećete se morati takmičiti sa drugim web sajtovima za resurse servera (procesor, memorija itd) što ima implikacije na brzinu učitavanja web stranica. Ipak, uz pametan odabir web hostinga i ispravnim postavkama opcija dijeljenog hostinga za male biznise će u većini slučajeva biti sasvim dovoljna.

    Jednostavnim pretraživanjem na nekoj tražilici kao što je Google, pronaći ćete ponudu web hosting usluga, kako domaćih, tako i stranih kompanija.

    Kada odabirete web hosting, povedite računa o lokaciji i performansama njihovih servera. Što je server bliže ciljanom tržištu, manji je put za prenos podataka te samim tim i brži.

    Kako vam posao bude rastao, možete se naći u situaciji da vam je potrebna usluga web hostinga većeg nivoa, a što možete obezbjediti kod postojećeg dobavljača ili prelaskom kod drugog. Pratite performanse svog web sajta jer imaju veliki uticaj na korisničko iskustvo posjetilaca – spori web sajt će otjerati kupce.

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Dijeljeni web hosting je jeftinija opcija u kojoj server dijelite i sa drugim web sajtovima, ali uz pametan izbor i postavke biće dovoljan u većini slučajeva. Kod izbora, povedite računa o lokaciji i performansama servera.

    4

    Napravite web sajt

    Dobar web sajt više je od statične početne stranice. Trebate napraviti više web stranica posvećenih različitim aspektima vašeg poslovanja, poput detaljnog kataloga vaših proizvoda ili usluga, bloga za vijesti iz firme itd. Što se tiče vašeg cjelokupnog web sajta, pobrinite se da svaka njegova stranica podržava njezin primarni cilj, ima jasnu svrhu i uključuje jasan poziv na akciju, obično u obliku dugmeta (npr. „Saznaj više“; „Prijavi se“, „Kontaktiraj nas“; „Kupi“ itd.).

    Stranica s kontaktima, kao izravna veza vaših kupaca do vas, jedan je od najvažnijih dijelova web sajta, zato uključite što više podataka (telefonski broj, email, adresu itd). Dobra je ideja na web sajtu uključiti i podatke o timu ili osoblju kako bi kupci mogli staviti prava imena i lica iza vašeg brenda.

    Ako vaša tvrtka još nema logotip, unajmite grafičkog dizajnera ili sami stvorite logotip koji ćete koristiti na svom web sajtu, posjetnicama i profilima na društvenim mrežama. To će pomoći vašim klijentima da brzo i jednostavno identificiraju vašu firmu na webu.

    Nekoliko osnovnih savjeta koji će vam pomoći da stvorite efikasan web sajt bogat sadržajem:

    • Jasno odredite čime se bavi vaša firma. Sumirajte ono što vaša firma radi u jasnu, konciznu izjavu i vodite se njome. Posjetioci bi trebali znati čime se bavite u roku od nekoliko sekundi po dolasku na vašu početnu stranicu. Par dobro napisanih stranica efikasnije je od desetak loše napisanih.
    • Strateški postavite pozive na akciju (CTA). CTA dugmad imaju najbolju izvedbu kada su u skladu sa informacijama na stranici. Na primjer, dugme „Kupi“ ima smisla na stranici proizvoda, ali dugme „kontaktirajte nas da biste saznali više“ prikladnije je na stranici „O nama“. Slično tome, stranica sa referencama može imati dugme koje čitatelja vodi do ponude i cijena.
    • Automatizirajte poboljšanja brzine. Postavite što više automatiziranih dodataka za poboljšanje brzine. Ako koristite sistem za upravljanje sadržajem (CMS), instalacijom dodataka za keširanje i komprimiranje datoteka omogućićete brže učitavanje svojih web stranica. Neki od tehničkih aspekata keširanja i komprimiranja datoteka mogu zahtijevati angažiranje stručnjaka ukoliko niste posebno tehnički vješti.
    • Izbjegavajte stock fotografije. Bezkarakterne stock fotografije (fotografije za masovnu prodaju) su najbrži način da sjajan web sajt pretvorite u osrednji. Ako trebate fotografije za web sajt, najbolje je koristiti stvarne slike vašeg tima ili ureda. Visokokvalitetne slike proizvoda povećavaju prodaju, pa je dobro uložiti u dobre fotografije proizvoda ili usluga koje imate u ponudi. 
    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Pružite informativne i zanimljive web stranice koje nude pozitivno korisničko iskustvo. Strateški razmjestite CTA-ove kako biste potaknuli korisnike na određene akcije.

    Kompletna web rješenja

    Višestruke uštede i isplativost u odnosu na pojedinačno angažiranje davatelja web usluga. Za firme i organizacije sa manjim zahtjevima imamo posebnu ponudu.
    dobar izbor
    5

    Postavite sistem plaćanja (ako je potrebno)

    Iako ovaj korak neće biti potreban za sve poslovne web sajtove, firme koje žele ponuditi opciju plaćanja putem interneta morat će integrirati sisteme elektroničkog plaćanja sa svojim web sajtovima. To ćete najlakše učiniti gotovim rješenjima kao što su softveri za e-trgovinu ili vanjski obrađivači plaćanja .

    Mnogi web hostinzi nude svoja rješenja – korpu ili integraciju s programima e-trgovine. Istražite i provjerite ponuđena rješenja, kako biste bili sigurni da ćete dobiti ono s kojim je jednostavno raditi i koje je dovoljno fleksibilno da udovolji vašim potrebama i sad, i u budućnosti

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Firme koje žele funkcije e-trgovine moraju omogućiti obradu plaćanja na svojim web sajtovima, bilo putem softvera za e-trgovinu ili putem vanjskih obrađivača plaćanja.

    6

    Testirajte i objavite svoj web sajt

    Prije nego što objavite da je vaša web sajt aktivan, provjerite radi li u svim glavnim preglednicima, poput Chromea, Microsoft Edgea, Firefox i Safarija. Prođite kroz svaku stranicu u svakom pregledniku kako biste provjerili prikaz slika, ispravnost linkova i konzistentnost formata. Potrajat će, ali trud koji uložite sada poštedjeti će vas loših kritika i prigovora posjetilaca koji ne mogu pristupiti određenim dijelovima vašeg web sajta.

    Pobrinite se da se vaš web sajt pravilno prikazuje na mobilnim uređajima (pametni telefoni, tableti). Ovaj se korak ne smije zanemariti jer su Google i druge tražilice prešle na sistem rangiranja orjentiran mobilnim uređajima, te prioritetiziraju izvedbu mobilne verzije vašeg web sajta kad je u pitanju pozicioniranje u rezultatima pretraga.

    Još jedna važna stvar koju treba uključiti na web sajt od samog početka je analitika. Ukoliko ovo uradite prije nego što web sajt bude objavljen, možete uočiti sve problem na vrijeme i riješiti ih, te izvršiti njeno pravilno postavljanje. Jednom kada web sajt postane aktivan, možete pratiti njeno ponašanje i na temelju analitike utvrditi zašto je određena stranica uspješna ili neuspješna.

    Ukoliko provodite marketinške kampanje, možete saznati koja vaša marketinška kampanja donosi najviše konverzija (proces pretvaranja web posjetilaca u kupce) i ispitati sve parametre kao što su lokacija posjetioca, vrsta preglednika itd., te na taj način saznali na ko je i kako vaša publika komunicira s vašim web sajtom”. Ukoliko analitiku implementirate nakon što web sajt  postane aktivan, propustit ćete vrijedne podatke i nećete moći sagledati koji su elementi vašeg web sajta uspješni ili neuspješni od samog početka

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Uvijek testirajte svoj web sajt i ispravite greške prije nego što ga objavite. Ponovite ovaj postupak svaki put kada napravite značajnije izmjene na

    7

    Promovišite svoj web sajt na društvenim mrežama

    Društveni mediji kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn ili Pinterest najbolji su način da povećate svoj doseg publike i skrenete im pažnju na ono što se događa s vašom firmom. Kad god ažurirate svoj web sajt, postavite obavijest o tome na društvenim mrežama – ali nemojte pretjerivati, napravite ravnotežu sa ostalim nepromotivnim sadržajem.

    Također, na web sajtu obavezno uključite linkove do svojih društvenih medija. Najčešće lokacije za postavljanje ovih linkova su podnožje ili pomoćna traka (dodatni meni u gornjem desnom dijelu koji često sadrži linkove za prijavu ili kontakt.

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Vaš je web sajt središte vaših digitalnih marketinških napora, ali ne može egzistirati u sam za sebe. Promovirajte svoj web sajt na kanalima društvenih mreža kako biste povećali broj posjetitelja.

    8

    Investirajte u optimizaciju za tražilice (SEO)

    Prijavljivanje vašeg web sajta glavnim tražilicama (npr. Google), uz uspostavu jake SEO strategije, pomoći će usmjeravanju ciljane publike na vaš sajt. Definiranjem odgovarajućih tagova, naslova, meta opisa i URI-a, relevantnih za vašu firmu i aspekte vašeg područja djelovanja, osigurati ćete dobar rang u rezultatima pretrage kod tražilica, za proizvode ili usluge koje pokušavate plasirati na tržište.

    Postavljanjem relevantnih ključnih riječi u sadržaj u ranim fazama vašeg web sajta uz snažan fokus na SEO, omogućiće će brzo stvaranje korisnog prometa.

    Dok pravite svoj web sajt, sljedeće važne SEO taktike vam mogu pomoći da poboljšate svoje rangiranje.

    • Odaberite prave ključne riječi. Odaberite ključne riječi koje se odnose na vaše poslovanje i koje vaši potencijalni kupci pretražuju.
    • Objavljujte aktuelan sadržaj. Redovno objavljivanje na blogu, dodavanje i ažuriranje sadržaja na vašem web sajtu, tražilicama pokazuju da je vaš sajt relevantan za odabrane ključne riječi. Birajte teme koje se odnose na vaše poslovanje i koje su izazovne za vašu branšu kako biste sebe i svoje poslovanje postavili među predvodnike u tom segmentu.
    • Koristite interne i eksterne linkove. Interni linkovi su oni linkovi na web sajtu koje vode do drugih stranica u sklopu vašeg web sajta, dok su eksterni linkovi, linkovi koji vode ka drugim web sajtovima visokog autoriteta. Postavite ove linkove strateški, na cijelom web sajtu. Pobrinite se da imaju smisla, odgovaraju kontekstu i daju vrijednost čitatelju; u suprotnom, linkovi se mogu okrenuti protiv vas.
    • Optimizirajte slike. Komprimirajte slike tako da ne usporavaju učitavanje web stranice. Primijenite isti pristup i sa videozapisoma, pazeći da se svi klipovi brzo učitavaju i da ne usporavaju kretanje posjetioca. Meta podaci slika, kao što su tagovi i naslovi, također su prilika da radite sa svojim ključnim riječima i kažete tražilicama o čemu se radi na slikama.
    • Povećajte brzinu web sajta. Stranice bi se trebale učitavati što je brže moguće; u roku od nekoliko sekundi je idealno. Možete koristiti besplatne on-line servise za provjeru brzine vaših web stranica kao što je Google PageSpeed Insights kako biste vidjeli ima li vaša web sajt optimalne performanse.
    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Ulažite u SEO da bi poboljšali rang svog web sajta na pretraživačima, jer time povećavate i promet ka svom sajtu i tako popularizirate svoj biznis.

    9

    Održavajte svoj web sajt

    Važno je biti aktuelan, stoga redovno ažurirajte svoj web sajt objavama na blogu o trenutnim događanjima u branši, novim proizvodima i ponudama te vijestima iz firme kako bi povećali šanse za povratak vaših posjetitelja.

    Barem jednom mjesečno provjeravajte da li su softveri i svi dodaci ažurirani. Ako softveri nisu ažurni, veća je opasnost od hakiranja, čak i ako je sigurnost hostinga vašeg web sajta jaka. Ako nemate vremena to činiti sami, delegirajte zadatak zaposleniku od povjerenja ili pak vanjskim saradnicima.

    Pokretanje web sajta vašeg biznisa jeftina je investicija koja će vam pomoći da obezbjedite svoju vjerodostojnost i dosegnete širu bazu kupaca nego što biste ikada mogli kroz tradicionalne marketinške tehnike. Ako redovno ažurirate web sajt novim, aktuelnim sadržajem i brzo otklanjate tehničke probleme, vaši sadašnji i budući kupci  biće svjesni vašeg prisustva i ponude.

    Favicon.svg

    Ključno za zapamtiti

    Redovno ažurirajte i osvježavajte svoj web sajt sa novim sadržajem i pravovremenim informacijama kako bi bili aktuelni i u fokusu potencijalnih kupaca.

    Posebna ponuda
    za organizacije sa manjim zahtjevima

    Na vašu email adresu će stići detalji naše ponude. Ne brinite, nećemo nikome davati niti na drugi način zloupotrebaljavati vaše podatke.