Možda ste imali razgovor sa marketinškom agencijom. Jednostavno ste odlučili da svom biznisu date vjetar u leđa. Odlično. Vrlo je vjerovatno da ste u razgovoru s njima, ili uopšte u informacijama o digitalnom oglašavanju naletili na izraze konverzija i stopa konverzije.
Ako vam u prvom trenutku nije bilo jasno o čemu se radi, čitajte dalje. Pokušaćemo na jednostavan način da objasnimo ove pojmove. Kasnije ćete to znanje iskoristiti za pametne poslovne odluke.
Što je stopa konverzije?
To predstavlja jedan od načina da izmjerite koliko vam dobro idu reklamne kampanje. Kako posjetioca nagovoriti da uradi ono što od njega želite? (Kad to uradi kažemo da je obavljena jedna konverzija) I kako procjeniti da li ste u tome uspjeli? Jedan od načina je određivanje stope konverzije (što veća stopa – to vaš marketing bolje radi).
Jednostavno rečeno, stopa konverzije je procenat posjetilaca vaše web stranice (ili FB stranice) koji urade ono što od njih očekujete. Zavisno od vašeg cilja, ‘konverzija’ može biti višestruka, ali najčešće se radi o sljedećem:
- Kupovina na web stranici
- Ispunjavanje formulara – kontaktirajte nas ili neki drugi formular
- Posjetilac vas nazove telefonom
- Postavi pitanje kroz online-chat na vašoj stranici – Viber, FB Messenger,…
- Postane pretplatnik – prijavi se za bilten koji periodično šaljete
- Skine nešto sa stranice – probni software, eKnjigu, mobilnu aplikaciju,…
- Koristi nešto na stranici – neku novu funkciju u vašoj aplikaciji, ili samo koristi vašu aplikaciju – npr. Izračun indeksa tjelesne mase
- Promjeni korisnički paket – odluči se na drugi paket kod istog kablovskog operatera
- Poveća interakciju sa vašom web stranicom – računa se vrijeme provedeno na stranici, ponovni dolazak na stranicu, broj posjećenih stranica
Postoje i druge ‘konverzije’ koje se mogu mjeriti ali ova lista pokriva većinu potreba. Znači konverzija je mjerljiva akcija koja u osnovi ima želju da ‘pukog posjetioca’ pretvori u ‘vjernog kupca’.
Kompletna web rješenja
Kako da je izračunam?
Evo dijela gdje sve postaje jednostavno. Potrebno je podijeliti broj konverzija u nekom period sa ukupnim brojem posjetilaca.
Stopa konverzije = (broj konverzija / ukupan broj posjetilaca) * 100%
Imali ste 1000 posjetilaca prošli mjesec, 50 ljudi vas je nazvalo telefonom, 60 je poslalo email, a dvadeset je pritisnulo Like na vašoj stranici.
Stopa konverzije = ((50+60+20)/1000) * 100% = 13.00%
Da ne bi ste pomisli da je baš sve tako jednostavno, znajte da na osnovu ovako izračunate stope konverzije nećete donositi specifične odluke šta treba izmjeniti, dodati ili napustiti na web stranici.
Za tako nešto, potrebno je konverziju računati po drugim osnovima. Postoje razne podkategorije koje vam mogu tu pomoći, spomenimo neke:
- Ukupna stopa konverzije – Koliko vaša Web stranica konvertira promet iz bilo kojeg izvora?
- Stopa konverzije marketinškog kanala – Da li je vjerovatnije da će uspješniji biti Google Ads promet ili promet Facebook oglasa?
- Stopa konverzije na nivou stranice – Koja od ovih stranica bolje konvertira promet?
- Stopa konverzije kampanje – Jesu li moje promjene ciljne grupe išta poboljšale kampanju?
- Stopa konverzije pojedinačnog oglasa – Šta trebam li promijeniti kod ovog oglasa? Donosi li ovaj oglas bolju konverziju?
- Stopa konverzije ključnih riječi – Koje ključne riječi zaslužuju veći budžet?
Znači stopa konverzije pokazuje koliko je uspješno vaše nastojanje da ‘posjetioca’ pretvorite u ‘kupca’. Računa se u procentima i daje vam smjernice šta bi trebalo promjeniti, ili s čim treba ustrajati.
Pokušali smo objasniti pojam konverzije i stope konverzije i ne ulaziti u specifičnosti. To je važna metrika u svijetu oglašavanja i ako planirate nekoga angažovati u budućnosti koristiće vam da bolje znate šta vam treba. Nadamo se da smo uspjeli u objašnjavanju i da će vam ovaj tekst koristiti. Ukoliko vam je ova tema zanimljiva pišite nam, a mi ćemo se potruditi da zadovoljimo vašu znatiželju.