Na pratećoj slici prikazani su rezultati mjerenja brzine učitavanje web stranice terraweb.ba (pomoću Lighthouse alata), a u nastavku možete pročitati zašto je baš brzina učitavanja web stranice jedan od presudnih faktora u njenoj uspješnosti.
Svaki biznis ili organizacija danas ima svoju web stranicu. I dok se na tim sajtovima vodi računa o kritičnim elementima za njen uspjeh kao što su dizajn, tema, korisnička navigacija i relevantan sadržaj, jedna vrlo bitna stvar koju mnogi previde su performanse učitavanja te stranice, odnosno njena brzina.
Važno je shvatiti da su današnji kupci/mušterije/ciljna publika konstantno online. To znači da će, ako žele pronaći određene informacije na internetu, to učiniti putem svog desktopa, laptopa, tableta ili pametnog telefona. Takođe, ovaj digitalizirani potrošač je prilično nestrpljiv. Nema druge prilike za web stranice koje nisu optimizirane za mobilne uređaje ili stranicama kojima se predugo učitavaju. Ako želite biti sigurni da nećete izgubiti pola ciljanih korisnika jer se vaša stranica vječno učitava, morate se fokusirati i na brzinu.
Nije bitna samo vaša ciljana publika koja očekuje brzinu (iako je ona vjerojatno najvažniji razlog). Google takođe koristi brzinu vaše web stranice kao parametar za rangiranje. Stoga, ako želite da se vaša Web stranica prikazuje visoko u rezultatima Google pretraživanja (SERP), vrijeme je za ozbiljan korak – provjerite je li brzina učitavanja zadovoljavajuća. Izvršite provjeru brzine da biste saznali gdje se nalazite i ako se web stranica učitava predugo, napravite potrebne korake za njeno ubrzavanje. Cilj vam je poboljšati korisničko iskustvo jer želite da vam se ti korisnici opet vrate..
Zašto je bitna brzina učitavanja web stranice
Osim činjenice da su vaši posjetioci danas vjerojatno najnestrpljivija generacija svih vremena, morate shvatiti da niko ne voli web stranicu koja je spora. Ipak, evo nekoliko važnih i konkretnih razloga zbog kojih je brzina web stranice bitna.
Svi smo čuli staru izreku “prvi dojam je najbitniji” – pa, to se odnosi i na web stranice. Kada korisnik prvi put posjeti vašu web stranicu, možete biti sigurni da će donijeti sud o vama, kvaliteti vaše stranice i vašem poslu. Toplo vam preporučujemo da to ne pokvarite, jer ako je stranica prespora ili suviše teška za navigaciju, taj se korisnik neće vratiti. Ako želite ostaviti snažan prvi dojam, pobrinite se da se vaša web stranica brzo učitava.
Današnji korisnik uvijek je u pokretu. Čak i ako ima sve na gotovo i na dohvat ruke, i dalje je uvijek zauzet, neprestano u žurbi i hronično nestrpljiv. Kada je riječ o internetu i web stranicama, korisnik očekuju brzinu, a ako je ne dobije, neće se više zamarati… Jedina situacija u kojoj će te ikada pronaći nekog da je spreman pričekati da se web stranica učita jest ako je u pitanju web stranica s visokim autoritetom domene*.
Budimo realni, tehnički problemi se uvijek pojave. Ponekad čak i dobri-stari Google može imati loš dan. Jedini problem je što ne možete riskirati da svoju publiku nervirate sporom stranicom osim ako niste Google. A ni Google to ne radi svaki dan. Ovo je samo primjer da ako se kvar dogodi jednom godišnje, publika će vam oprostiti samo ako ste toliko veliki i dobri kao što je Google. U suprotnom, obezbjedite da imate sve parametre ispravne, a brzina stranice je jedan od najvažnijih parametara.
Cilj digitalnog marketinga je privući ljude da isprobaju vaše proizvode ili usluge. To se odnosi na svaku vrstu web stranice, čak i ako je riječ o jednostavnom blogu. Bloger želi čitatelje; internet knjižare želi kupce knjiga; internet trgovina elektronikom želi prodavati televizore itd. A kako se to postiže? Jedino ako ponudite izvrsno korisničko iskustvo. Ako želite prodavati knjige, pobrinite se da imate sjajnu kolekciju. Ako želite prodavati televizore, pobrinite se da imate sve najbolje marke i odlične cijene. Ako želite povećati broj svojih čitatelja, pobrinite se da im date dobar sadržaj. Ali ništa od ovoga neće uspjeti ako vaša web stranica nema dobru brzinu učitavanja. Uvijek imajte na umu – brzina stranice je iznimno važna za dobro korisničko iskustvo.
Ako vam je brzina stranice jadna, stope konverzije** će vjerojatno biti ista. U prosjeku, ako vašoj stranici treba više od 3 sekunde da se učita, približno 40% vaših posjetitelja će odustati . Šta to znači? To znači da će spora stranica otjerati kupce i, u suštini, uništava cjelokupnu svrhu zbog koje ste se i odlučili za web stranicu. Provjerite brzinu svojih stranica i pazite da ne izgubite ovih 40% posjetitelja.
GTmetrix score za terrawb.baProvjerite brzinu web stranice
Ono o čemu smo gore govorili jasno potvrđuje važnost brzine. Stoga je važno testirati brzinu i prije nego što objavite web stranicu. Morate znati koliko se brzo učitava u svim glavnim pretraživačima; takođe morate biti sigurni da ima dobru brzinu učitavanja na svim platformama – bilo da se radi o desktopu, mobitelu ili tabletu. Također, pripazite da provjeru brzine ne vršite samo lokalno. Ako je vaš cilj zadovoljiti širu publiku, provjerite brzinu web stranice za sve glavne regije.
Ovo je doba digitalnog potrošača. A njemu je važan kvalitet i lak pristup. Fleksibilnost i jednostavnost upotrebe takođe su bitni su parametri. Isto tako je bitna i brzina. Ako su vaše web stranice spore, ovaj će digitalni potrošač pronaći druge stranice koje mu nude isto, ali s puno bržim vremenom odziva. Ne gubite svoje kupce zbog nečeg tako jednostavnog poput brzine učitavanja. Fokusirajte se, i napravite to kako treba.
Terra Web platforma i brzina
Terra Web platforma se sastoji od pažljivo biranih, sastavljenih i konfigurisanih servisa koji kao rezultat moraju isporučiti, pored ostalog, i brzu stranicu. Sa tehničkog aspekta, bazira se na jednim od najbržih serverskih platformi koji su dostupni, NVMe SSD diskovima te CDN*** mreži.
Web stranice koje izlaze iz naših pogona su dizajnirane i konfigurisane tako da njihovo učitavanje mora biti brzo i isporučiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Na taj način svojim klijentima, i njihovim korisnicima, omogućujemo puno zadovoljstvo a time i punu iskorištenost ovog marketinškog medija koji danas vjerovatno najvažniji.
* Autoritet domene (high-authority site) ocjenjuje se na skali od 1 do 100 (1 je najlošiji, 100 je najbolji). Autoritet domene između 40 i 50 smatra se prosječnim, između 50 i 60 smatra se dobrim, a preko 60 izvrsnim.
** Stope konverzije izračunavaju se jednostavnim uzimanjem broja konverzija i dijeljenjem tog broja s brojem ukupnih interakcija sa oglasima u nekom vremenskom razdoblju. Na primjer, ako ste imali 50 konverzija na 1000 interakcija, stopa konverzije iznosi 5% jer je 50 ÷ 1000 = 5%
*** CDN – Content delivery network – Mreža za isporuku sadržaja ili mreža za distribuciju sadržaja je geografski distribuirana mreža proxy servera i njihovih centara podataka. Cilj je osigurati visoku dostupnost i performanse distribucijom usluge prostorno u odnosu na krajnje korisnike.