Prije deset godina koncept korištenja društvenih mreža u poslovne svrhe bio je stran većini korisnika. Danas je situacija u mnogočemu drugačija – porastom divova poput Instagrama, YouTubea i Facebooka, mnoga preduzeća uvidjela su marketinšku vrijednost tih web platformi. Bum influensera i tržišta za stavaraoce sadržaja na društvenim mrežama otvaraju mnoga vrata novim prilikama. Društvene mreže i influenceri evoluirali su u legitimne načine dosezanja kupaca i stvaranje novog prihoda.
Međutim, influencer marketing nije jedina mogućnost ulaganja u marketing na društvenim mrežama. Za mala preduzeća i startupove postoji čitava lepeza prilika na području hashtagova, komentara i lajkova.
Prednosti upotrebe društvenih mreža za mala preduzeća i startup-e
Društveni mediji postali su novo igralište koje ujedinjuje sve generacije. Ostvaren je san svakog poduzetnika: besplatan pristup širokoj publici potencijalnih kupaca za bilo koji proizvod i uslugu. Vjerujemo da sigurno ogromna većina marketara već koristi društvene mreže u za obavljanje svojih poslova.
Možemo slobodno reći da mnoga mala preduzeća ”sama sebi pucaju u nogu” pretpostavljajući da su društvene mreže samo za velike igrače i za velike budžete. Ali baš naprotiv, platforme društvenih mreža pružaju jedinstvenu priliku malim i lokalnim brendovima da rastu i povežu se kako sa sadašnjim tako i budućim kupcima.
Tri su osnovna načina na koje marketing na društvenim mrežama može pomoći malim preduzećima i startupovima:
1. Dizanje svijesti o brendu
Društvene mreže (mediji) imaju prednost u odnosu na TV, radio, časopise i druge tradicionalne medije – pomoću društvenih mreža možete brzo i na ekonomičan način širiti informacije o svom postojanju i poslovanju, te potencijalno dosegnuti daleko veći krug kupaca sa svojom porukom.
Sve ovo može dovesti do većeg broja pratilaca, i generalno, većoj stopi konverzije u vašim marketinškim kampanjama.
2. Povećanje prometa na web stranici
Društvene mreže lako možete koristiti za usmjeravanje posjetilaca na vašu web stranicu na kojoj su predstavljeni vaši proizvodi i usluge, što dovodi do povećanja kvalitete i količine posjeta. Na taj način ne morate se oslanjati samo na vašu dobru poziciju u rezultatima pretraga na Google tražilici.
3. Prodaja proizvoda i usluga
Vi sami možete direktno plasirati svoje proizvode putem društvenih mreža. Uz dodatnu mogućnost ponovnog ciljanja korisnika oglasima koje nude platforme poput Facebooka i Instagrama, lako možete pronaći svoju primarnu publiku te dovesti svoj sadržaj direktno pred njihove oči.
Kako započeti sa marketingom na društvenim mrežama
Pored svega što je iznad rečeno, postoji mnoštovo strateških i kreativnih taktika koje možete primjeniti u svom pristupu marktingu na socijalnim mrežama a nalazite se u poziciji manjeg preduzeća ili start-upa.
Ako uzmemo za primjer Instagram, preporučujemo vam da se usredotočite na redovnu objavu postova. Imajte na umu staru poslovicu: daleko od očiju – daleko od srca.
Zašto baš redovne objave? Redovne sedmične objave držaće vas u vrhu feed-a (sažetak objava), a to je publici najuočljivije. I to je ono što vam treba – da što češće vide baš vaš članak, baš vašu ponudu u moru drugih.
Dogovor sa influencerima na društvenim mrežama da podijele vaš sadržaj može vam pomoći da usmjerite korisnike na stranice vašeg proizvoda ili usluge. Mogući način saradnje su kampanje darivanja u kojima infulenseri svojim pratiocima poklanjaju vaše proizvode ili usluge, a time i vi i influenseri ostvarujete korist. Ovo predstavlja jednostavan način za stjecanje velike publike, ali budite oprezni i radite samo s influenserima koji odgovaraju vašem brendu. U suprotnom, možete stvoriti kontra efekat.
Korištenje društvenih mreža kao dijela marketinške strategije vašeg malog biznisa ili startup-a može generirati velike koristi koje vam mogu pomoći da ubrzate i/ili povećate opseg poslovanja i to brzo i efikasno. Samo zapamtite da budete redovni i konzistentni sa svojim objavama.
Terra Firma i njen tim vam mogu pomoći sa prvim koracima u smjeru digitalizacije i većeg korištenja društvenih mreža.